• تماس با ما
  • گالری تصاویر احمد عامری

احمد عامری

  • خانه
  • اخبار
  • کارگاه
  • مصاحبه
  • یادداشت
  • گالری
آخرین نوشته ها
  • ایده یک خوزستانی در نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت برگزیده شد
  • کنفرانس علمی تهیه رسانه های آموزشی در شهرکرد برگزار شد
  • پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است
  • ارتباطات سلامت مجوز فعالیت گرفت
  • هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد
  • جامعه مجازی روابط عمومی برگزیده جشنواره ملی فضای مجازی و رسانه
  • مطالب تان را در فضای مجازی خوب سِرو کنید
پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است
ارسال شده توسط:مدیر سایت تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ در اخبار, مصاحبه, همه مطالب, ویژه ۰

پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است

مدیر مسئول روابط عمومی نوین ایران گفت: روابط عمومی نیاز امروز جامعه و راهکار اساسی برای به حرکت درآوردن سازمان ها و نهادها در جهت هدف والای جامعه که همان رفاه اجتماعی است.

احمد عامری با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به ارزش و اهمیت روابط عمومی و جایگاه آن در نظم بخشی به بسیاری از فعالیت های سازمانی، این نهاد ارتباطی نیاز و راهکار اساسی جامعه در جهت فراهم آوردن زمینه های رفاه اجتماعی به شمار می رود.

وی افزود: علیرغم گذشت مدت قریب به ۷۰ سال از عمر روابط عمومی آکادمیک در ایران، متاسفانه توجه جدی به این نهاد و اثربخشی فعالیت های آن در امور سازمانی نشده است.

عامری ادامه داد: روابط عمومی، روح و کالبد اجتماعی سازمان هاست؛ اکنون مدیران در تمام دنیا از این امر آگاه اند که تصویر سازمان ها توسط روابط عمومی خلق می شود؛ لذا بدون شک تحقق اهداف، صعود و سقوط هر سازمان، نتیجه توجه به روابط عمومی و پراهیمت شمردن فعالیت های آن است.

این فعال حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت: روابط عمومی دارای مفهومی جامع است از به کارگیری دانش هایی چون علوم اجتماعی، روانشناسی، مدیریت(مدیریت بحران و مدیریت رسانه)، علوم ارتباطات اجتماعی و سایر علوم که در زندگی امروز ما نقش اساسی دارند. چه بسا پدید آمدن مشکلات و بحران های بزرگی که در این سال ها شاهد آن بودیم نتیجه همین بی توجهی به روابط عمومی باشد؛ بحران ها زاده می شوند، از بی توجهی ها رشد می کنند و دست آخر سازمان ها را به نابودی می کشانند و تصویر غیرقابل قبول از آن سازمان در جامعه ارائه می دهند. روابط عمومی باید سخنگوی سازمان و یکی از اعضای ارشد مدیریت بحران باشد این در حالیست که در بسیاری از نهادها این مهره مؤثر در سازمان جایگاهی نداشته و یا در بسیاری موارد همچون کمیته های مدیریت بحران نقش سیاهی لشکر را دارد.

عامری بیان کرد: اکنون روابط عمومی هویتی بیش از یک رشته و شغل دارد؛ روابط عمومی در سراسر زندگی انسان حضور دارد و زندگی بدون ارتباطات میسر نیست.

وی افزود: نبود تفکر ارتباطی، عدم بکارگیری فارغ التحصیلان روابط عمومی، عدم حضور کارشناسان متخصص این حوزه در شورای هیأت امنا، هیأت رئیسه و نشست هایی که سیاست های سازمان را تصویب می کنند، باعث شده است در نهایت مخاطب سازمان هدف بی توجهی قرار بگیرد، چرا که وابط عمومی پلی میان سازمان و مخاطب است.

این فعال حوزه روابط عمومی و ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن رسیده است تا فارغ التحصیلان ارتباطات و روابط عمومی به عنوان پرورش یافتگان این حوزه، بر ارتقای جایگاه و ماهیت روابط عمومی بیشتر تمرکز نموده و مدیران نیز در تدوین سیاست های کلی و استانداردهای معتبر برای روابط عمومی همت کنند. البته دست یابی به یک سطح ایده آل و قابل قبول در این زمینه، مستلزم آن است که روابط عمومی در کنار سطوح مختلف مدیریتی بخشی از برنامه های مدیریت سازمان را برای رسیدن به یک چشم انداز واقعی، برعهده داشته باشد. در این شرایط است که خواهیم توانست شرایط بهتری را در سازمان و در نهایت در جامعه خلق کنیم.

وی بیان کرد: مسئله ای که در برخی سازمان از بی توجهی مدیریت ها ناشی می شود این است که نهاد روابط عمومی سازمان فاقد مدیر یا کارشناس روابط عمومی است. بی شک مدیر توانمند و کارشناس در حوزه خود هم مهارت اداره یک روابط عمومی را به خوبی دارد و هم دانش آن را، اما چگونه می شود که یک فرد فاقد تحصیلات، تخصص و نا آشنا به کار تیمی، به این پست حساس سازمانی راه یابد؟

عامری گفت: انتظار می رود به متخصصان علم ارتباطات و روابط عمومی در سطح کلان و مخاطبان هر سازمان به صورت تخصصی، هدفمند و همراه با درک و شناخت نیاز آنها احترام گذاشته شود، این گونه شرایط مناسب تری فراهم می شود تا روابط عمومی نوین ظهور کند، چرا که جامعه انتظار تحقق خواسته های خود را از سازمان دارد و تحقق این خواسته ها و رضایت مندی مخاطب میسر نخواهد شد مگر از راه توجه و ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان.

برچسبها
احمد عامریروابط عمومیروابط عمومی نوین ایران
tweet

درباره مدیر سایت

مدیر سایت

خودم هم نمی دانم از کجا آمده ام و به کجا میروم، عاشق آموختنم ، سفر، مطالعه ،، وب ، وبلاگ نویسی، سلامت

مطالب مرتبط

  • ایده یک خوزستانی در نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت برگزیده شد

    ایده یک خوزستانی در نخستین رویداد هم ...

    ۱۳۹۸/۰۵/۰۱

  • کنفرانس علمی تهیه رسانه های آموزشی در شهرکرد برگزار شد

    کنفرانس علمی تهیه رسانه های آموزشی در ...

    ۱۳۹۸/۰۴/۱۷

  • ارتباطات سلامت مجوز فعالیت گرفت

    ارتباطات سلامت مجوز فعالیت گرفت

    ۱۳۹۷/۰۸/۱۲

  • هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد

    هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز ...

    ۱۳۹۷/۰۶/۰۷

  • پایگاه خبری جامعه روابط عمومی در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی تجلیل شد

    پایگاه خبری جامعه روابط عمومی در جشنواره ...

    ۱۳۹۷/۰۴/۲۷

یک نظر بدهید

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.

پیوندهای مرتبط

  • روابط عمومی نوین ایران
  • جامعه روابط عمومی
  • ارتباطات سلامت
  • جامعه خبری روابط عمومی

logo-samandehi

  1. مطالب داغ
  2. مطالب تازه
  3. نظر
  4. برچسبها
  • ایده یک خوزستانی در نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت برگزیده شد

    ایده یک خوزستانی در نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت برگزیده شد

    ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
  • آیا می دانید پرستار کیست؟

    آیا می دانید پرستار کیست؟

    ۱۳۸۵/۰۳/۰۱
  • وبلاگ‌نویسی پرستاری پیش نیاز طرح تخصصی کردن پرستاری است

    وبلاگ‌نویسی پرستاری پیش نیاز طرح تخصصی کردن پرستاری است

    ۱۳۸۵/۰۳/۰۲
  • وبلاگ‌نویسی پرستاری پیش نیاز طرح تخصصی کردن پرستاری است

    وبلاگ‌نویسی پرستاری پیش نیاز طرح تخصصی کردن پرستاری است

    ۱۳۸۵/۰۳/۰۲
  • به دنبال ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی در پرستاران و نهادهای مرتبط هستیم

    به دنبال ترویج فرهنگ وبلاگ‌نویسی در پرستاران و نهادهای مرتبط هستیم

    ۱۳۸۵/۰۳/۰۳
  • ایده یک خوزستانی در نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت برگزیده شد

    ایده یک خوزستانی در نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت برگزیده شد

    ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
  • کنفرانس علمی تهیه رسانه های آموزشی در شهرکرد برگزار شد

    کنفرانس علمی تهیه رسانه های آموزشی در شهرکرد برگزار شد

    ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
  • پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است

    پدید آمدن بسیاری از بحران ها نتیجه بی توجهی به روابط عمومی ها است

    ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
  • ارتباطات سلامت مجوز فعالیت گرفت

    ارتباطات سلامت مجوز فعالیت گرفت

    ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
  • هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد

    هیات نظارت بر مطبوعات با صدور مجوز برای روابط عمومی نوین ایران موافقت کرد

    ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
احمد عامری پرستاری جشنواره وبلاگ نویسی پرستاری انجمن پرستاری ایران پایگاه اطلاع رسانی پرستاری وبلاگ نویسی وبلاگ نویسی پرستاری پرستاران وبلاگ پرستاری روابط عمومی مهدی محرری پرستار جشنواره وبلاگ نویسی سازمان نظام پرستاری کنفرانس آنلاین انجمن پرستاری کارگاه های وبلاگ نویسی وبلاگ های پرستاری انجمن پرستاري ايران جشنواره وبلاگ نويسي پرستاري دفتر امور پرستاری وزارت بهداشت وبلاگ نويسان پرستاری مدير اجرايی جشنواره وبلاگ‌های پرستاری پرستاری نیوز روز وبلاگ پرستاری

RSS آخرین مطالب

  • خطایی رخ داد، که نشان دهندهٔ این است که خوراک کار نمی‌کند. دوباره تلاش نمایید.

design

© Copyright 2013, All Rights Reserved. | Powered by Ameriweb | Designed by KHMEDIA